Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 5 mei 2016

Apothekers zijn het terugbrengen van medicijnen zat, of u even wilt schokken......

Gistermorgen weer in een lachstuip beland, gelukkig geen langdurige. Na 8.30 u. op BNR, hoorde ik een apotheker (of vertegenwoordiger van apothekers) klagen over door klanten terugbezorgde overtollige medicijnen.

De apotheker vertelde, dat een apotheker soms zelf in een auto moet stappen, om de overtollige gifzooi naar de chemodump van de gemeente te brengen........ ha! ha! ha! ha! ha! Met zo'n uitspraak hebben ze me: ik zie het ter plekke voor me, een Pieter Post figuur die op safari gaat om een uitermate gevaarlijk en gewichtige taak te volbrengen, al tuffend door de betonjungle..........

Het ergst vindt de apotheker wel, dat voor het dumpen van de troep ook nog eens betaald moet worden, m.a.w.: of u even de portemonnee wilt trekken. Wel begrijpelijk natuurlijk, immers die apothekers 'verdienen drie keer niets......'

U snapt waar ik naar toe wil: de farmaceutische industrie behaalt per jaar rond de één triljard dollar winst (en dat is een cijfer van twee jaar terug!!). De prijs van medicijnen gaat vaak genoeg meer dan 20 keer over de kop, de marketing kosten zijn al het dertigvoudige van de ontwikkelingskosten >> laat de dames/heren gifmengers zelf de troep terughalen!! Daar kunnen ze beter geld aan uitgeven, dan aan het omkopen van artsen en patiëntenorganisaties en de enorme promotie op ander gebied!! Zie wat dat laatste betreft: 'Farmaceuten betaalden 51 miljoen aan artsen en patiënten verenigingen.........'

Zie ook: 'Hillary Clinton en de 'fijne figuren' die haar steunen. Een 'cartoon!''

Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt, dit geldt niet voor het label 'KNMP'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten