Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 25 augustus 2014

Inspectie Leefomgeving en Transport verder geprofessionaliseerd: alleen nog aangekondigde inspecties.......... ha! ha! ha! ha! ha!

 Weer hebben de lobbyisten aan het langste 'regerings-eind' getrokken, i.p.v. de burgers te dienen, dient uw regering liever de 'hoge heren' ondernemers....... Wat nu weer, komt het wellicht piepend uit uw toegeknepen keel, welnu: de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) gaat inspecties van te voren aankondigen, zodat de bedrijven alvast schoonschip kunnen maken en alles bij controle tip top in orde is........ Het ILT heeft met een aantal bedrijven al in een convenant afgesproken, dat er aangekondigde inspecties zullen plaatsvinden, het gaat hier om bedrijven, die volgens de Inspectie goed gedrag vertonen, u weet wel, net als in het geval van ChemiePack, bij de aangekondigde inspecties was alles daar altijd tip top in orde..........

Het ILT verdedigt zich met de stelling, dat wanneer er vermoeden van ongeoorloofde zaken bestaat, men onaangekondigd zal inspecteren, hetzelfde geldt voor inspecties op vrachtverkeer, scheepvaart, luchtvaart en het spoor. Wat de laatste groep betreft, daar controleert de inspectie veel te weinig, dat bleek vorige week nog uit een rapportage van de Belgische Inspectie* en wat het eerste betreft, de onaangekondigde inspecties bij bedrijven waarmee een convenant is gesloten: in die bedrijven zullen dus klokkenluiders moeten zitten, die hun verhaal willen doen bij de Inspectie. Zoals we allemaal weten, is de wil om nog uit de school te klappen bij misstanden, niet erg groot, sinds men in het groot heeft gezien, dat deze klokkenluiders altijd de klos zijn en wat hen overkomt na het luiden van de klok.........

Onbegrijpelijk, als je ziet hoe vaak we ontsnapt zijn aan een ramp, door te weinig toezicht en inspectie, om over rampen als de vuurwerkramp, de ramp bij ChemiePack, het Q-koorts schandaal en de Schipholbrand maar te zwijgen......... Nogmaals: in dit land draait alles om schijnveiligheid, zoals de wanpresterende uitgezakte VVD pad Opstelten al eens opmerkte...... De centen gaan voor de veiligheid en de volksgezondheid van de burgers!!!

* Zie: 'Vrachtwagens met grote gebreken.... Wees voorral gerust: er komt een campagne aan........ ha! ha! ha! ha! ha! ha!'

N.a.v. een reactie onder dit bericht, hier de link naar: ' 'Huis voor Klokkenluiders' bedoelt om klokkenluiden tegen te gaan.........'

2 opmerkingen:

  1. En hoe kan ik deze mannen anoniem benaderen voor slechte situaties aan boord van zeeschepen? Ik reageer anoniem maar wees gerust ik kom terug om reacties te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte Anoniem,

    dank voor uw reactie en mijn excuus, dat ik deze over het hoofd zag. Als u de klok wilt luiden, zou ik u adviseren een goede onderzoeksjournalist te benaderen en diens advies te vragen, over welke stappen het best te nemen zijn. Wat betreft het Huis voor Klokkenluiders, dat is m.i. totaal onbetrouwbaar. In deze reactie kan ik geen link opnemen, zal deze zo in bovenstaand bericht plaatsen, een link naar een bericht over dat Klokkenluidershuis. Wellicht kan ik u op een andere manier helpen, mijn mail adres: trippleu@gmail.com.

    Ik wens u sterkte en succes!
    Met vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen