Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zondag 6 juli 2014

Kamp en de vrijstelling van kolenbelasting

Eerder deze week, berichtte ik al over VVD Obersturmbannführer Kamp, die de bepaling uit het energieakkoord wil verwijderen, waarin wordt gesteld dat de oude kolencentrales gesloten moeten worden*. Als de kolenmaffia deze centrales open willen houden, moeten ze aanpassingen doen, waarmee ze deze centrales 'duurzaam' zouden maken......

Vanmorgen hoorde ik in het Vroege Vogels Nieuwsoverzicht, dat deze oude kolencentrales, geen recht meer hebben op de vrijstelling van kolenbelasting........ Die kolenbelasting zou per 2016 ingevoerd worden als ik me niet vergis. Met andere woorden, de nieuwe kolencentrales krijgen per 2016, als deze belasting wordt ingevoerd, vrijstelling van deze belasting......... ha! ha! ha! ha! ha!

Nee, Greenpeace en Milieudefensie (en andere milieuorganisaties), 'jullie hadden volkomen gelijk', toen jullie dit meer dan lamme akkoord tekenden.............

Zo zie je nog eens ten overvloede, dat wanneer je denkt, alle gore trucs wel te kennen, je nog lelijk verrast kan worden.........

Bij dit alles wil ik nogmaals de opmerking maken, dat ik benieuwd ben, of hier niet een hele grote 'kolenadder' onder het gras zit........

* Zie: Joris Wijnhoven Greenpeace: "energieakkoord was 90% te weinig, maar de 10% die overbleef, daar gaat het om!!!"

Zie ook:
'Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas' (en zie de links in dat bericht)

'Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid' (en zie de links in dat bericht)

'Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen.......'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten