Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 4 juli 2013

Brandpunt: jongeren die hun school niet afmaken worden werkloos

Afgelopen zondag in Brandpunt het onderwerp jeugdwerkloosheid. Leerlingen die hun studie niet afmaken, die worden werkloos....... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Deze woorden kwamen uit de monden van Henk Krauwel en PvdA suflul Pieter Hilhorst, die geanimeerd met 'oorlogscorrespondent' Zeeman zaten te praten. Veel gelul, zo werd er gesteld dat er door de crisis weinig stageplaatsen zijn..... ha! ha! ha! ha! ha! Er is al minstens 13 jaar  een tekort aan stageplaatsen. Krauwel is hoofd leerplicht in Amsterdam, lult als een ADHD arbeider, en heeft in zijn eigen organisatie 100 stageplekken gecreëerd, iets dat hij ook van andere overheidsorganen eist, of die daar aan voldoen, werd niet duidelijk gemaakt in de uitzending en het antwoord laat zich raden, maar Krauwel verwacht ook extra stageplekken van het bedrijfsleven....... Alsof die zich, zeker in de huidige crisis, door deze PvdA kloon laten bevelen, jezus wat een zak. Er zijn meer dan 1 miljoen werklozen (zonder de laatste goochelmethodes aangaande cijfers en termen), nog geen 100.000 vacatures en stageplekken zijn zoals gezegd al jaren een ramp. Jongeren mogen werken tegen nul uren contracten, hebben nergens recht op, krijgen zwaar onder het minimumloon betaald en alsnog is de werkloosheid onder deze groep het hoogst. Er moet dan ook gevreesd worden, dat Krauwel, Hilhorst en anderen, die dit fanatieke beleid aanhangen, een grote groep gefrustreerden voor de toekomst opleiden. Krauwel gaat wel erg ver, als hij van jongeren verlangt, dat zij hun vrienden/vriendinnen die thuiszitten verraden, dat zal de sfeer in de buurt van die jongeren alles behalve goed doen, zeker als later blijkt dat alle moeite voor niets is geweest. Krauwel kan zich beter druk maken over het afbraakbeleid, dat het huidige PvdA/VVD kabinet voert en daar actie op voeren, jezus wat een volksverlakker, benieuwd wat deze hufter 'verdient.....'

De zwaar wanpresterende PvdA minister van Onderwijs, volksverlakker Bussemaker, had het nog even over de crisis in de 80er jaren en de 'verloren generatie' uit die tijd, waar zij zich ook toerekent, terwijl de trut toen gewoon studeerde....... Trouwens hoeveel mensen van die zogenaamde verloren generatie, staan er daadwerkelijk aan de kant? Ik wed, dat dit na de 80er jaren een laag aantal was, al zijn velen van die generatie nu boven de 45 en als gevolg van gevoerd beleid nu hopeloos werkloos, maar dat heeft niets met de 80er jaren te maken.

Ach, PvdA, dan weet je het wel, het bedriegen zit ze in het bloed!

2 opmerkingen:

  1. Dat 'ie een rood overhemd aan heeft, zegt nog niet dat Henk Krauwel een PvdA'er is. Hij is een echte 'rechtse. Beetje kortzichtig dit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem,

      dank voor uw reactie. De relevantie ontgaat mij echter geheel. Over een 'rood overhemd'heb ik niet gesproken en de regelmatige lezer van dit blog, weet, dat ik de PvdA een neoliberale partij vind, dat staat voor mij gelijk aan ongebreideld rechts, en is (voor mij) een tegenstelling tot liberaal of links. Bovendien noemde ik Krauwel een PvdA kloon, waarmee ik niet heb gezegd, dat hij van de PvdA is, al staan zijn denkbeelden dat idee niet in de weg. Maar het zal mij werkelijk worst zijn, van welke partij deze hufter lid is, het gaat mij om zijn daden en uitspraken en die zijn allesbehalve fris.
      Met vriendelijke groet,

      Verwijderen